16 Nisan 2015 Perşembe

YURTDIŞI ALIŞVERİŞİM #1



 
        Herkese Merhabalar ;


 
       Yurdışından alışveriş yapmak , ucuz ürünler almak hepimizin hayali. Ama kimimiz ürünlerin gümrükte takılmasından kimimiz paramı çalarlar korkusundan alışveriş yapamıyoruz. Ben de gözümü kararttım ve Ebay'den meşhur fırça setinden sipariş verdim. Bu arada yeni siteler araştırdım. Yeni ürünler gördüm. Ve evet alışveriş isteğimi durduramadım. Çinden gelen o kadar güzel ürünler varki. Hele bir de bu ürünleri instagramda 2 ,3 katına satan insanları gördükten sonra neden bende alışveriş yapamayayım dedim.

   Öncelikle EBAY 'den biraz bahsetmek istiyorum sizlere :

*Ebay bizim Türkiye'deki gittigidiyor gibi bir site. Genellikle çinli ve hongkong lu satıcılar ürün satıyorlar. Çoğu ürün ücretsiz kargo ( chinapost) ile kargolanıyor. Türkiye'ye girdikten sonra gümrükte ürünler kontrol ediliyor. Kozmetik , elektronik eşyalar , ilaçlar ve aynı üründen fazlaca sipariş vermek ( Türkiye'de ürünlerin satışı olacağı düşünülüyor. ) ürünlerin gümrükten geçmesinde sıkıntı çıkarıyor ve çoğu zaman gümrüğe takılıyor. Ürünü almak için ayrıyetten belli bir miktar para ödemeniz gerekiyor.
Ivır zıvırlar , aksesuar , kıyafet , bir iki parça kozmetik , kırtasiye ürünleri , dekorasyon ürünleri gümrüğe takılmadan geliyor. Tabiki yurtdışından alışveriş yapmanın da belirli sınırları var. Örneğin ; her alışverişinizde aldıklarınızın 75 Euroyu geçmemesi gerekiyor. Ve mümkün olduğunca dikkat çekmemek için çok fazla kargo paketi olmamalı çünkü gümrüğe takılma olasılığı artıyor. Şuana kadar ben 5 paket ürün sipariş verdim. Hepsini hesapladım toplam $116 tutuyor.  $1 = 2,67 tl olduğuna göre toplam 309 tl harcamışım.

      Ürünün ödemeleri nasıl oluyor derseniz eğer ;

  * Genellikle tüm dünyanın da kullandığı güvenlik seviyesi yüksek , satıcının kart numaranızı görmediği paypal ile alışveriş yapılıyor.
Kredi kartınızla da alışveriş yapabilirsiniz. Ama paypal bana daha güvenli geldiği için hep bu ödeme şeklini kullandım.


      Peki paypal hesabı nasıl oluşturulur , neler gerekir?

 *  Paypal a üye olmak çok basit.
Sadece bir kereye mahsus kart numaranızı siteye giriyorsunuz. Email inizi ve kendi oluşturduğunuz şifreyi giriyorsunuz. Daha sonra üyeliğiniz tanımlanıyor. Paypal ile alışveriş yaptığınızda kart ekstrenizde şu kadar tl /dolar şu satıcıya/ mağazaya paypal ile gönderilmiştir yazıyor. Sürekli sizi bilgilendiriyorlar. Alışverişlerinizde kart numaranızı artık yazmadan sadece email ve kendi oluşturduğunuz şifreyi girerek ödemeyi yapıyorsunuz. Ürünü alırken paypal size onay soruyor. Şu satıcıya şu tutarda para gönderilsin mi tarzında. Yani bir anda , email ve şifrenizi girer girmez para hesaptan çekilmiyor.


   Kargolama türü ve ürünlerin gelme süresi ne kadar oluyor ?

* Ebay'de tek bir kargo şirketi çalışıyor. Başka yabancı sitelerde farklı kargoları seçmeniz mümkün. Ürünler genellikle ücretsiz kargo ve Chinapost kargo aracılığıyla gönderiliyor. Türkiye'ye girdikten sonra PTT ile dağıtıma çıkıyor. Ürününüzü aldınız , parasını ödediniz. Birkaç gün sonra size Çin'de ya da Honkong'daki kargo durumunu görebilmeniz için Tracking Number yani kargo takip numarası veriliyor. Zaten size ürün hazırlanıyor , ürün kargolandı diye mail gönderiyorlar. Türkiye'ye ürün girdikten sonra size verdikleri takip numarası geçersiz oluyor çünkü o numara ordaki kargo şirketine ait.

* Her satıcıdan yaptığınız alışveriş farklı paketlerde geliyor. Ebay'in tek kötü yanı bu. Diyelimki bir satıcıda çanta beğendiniz , diğerinde de fırça seti beğendiniz. İkisi aynı alıveriş sepetinde oluyor , ikisinin birlikte ödemesini yapıyorsunuz. Fakat satıcıları farklı olduğu için ayrı paketlerde geliyor. Yani böyle durumlarda tek paket gelmesini beklemeyin. Çünkü sonra diğer ürün pakete konmamış gibi düşünürsünüz.
 
* Ben ürünümü 4 hafta önce sipariş vermişim. (21 Mart Perşembe günü siparişi vermişim.16 Nisan Perşembe günü geldi. ) Yani 1 ayda ürünüm elimde olmuş oldu. İnstagramda ürünü satın aldığımda fotoğrafını paylaşmıştım. Kanıt olması amacıyla burada paylaşıyorum :





    *Ürünü alırken altında Free shipping yani ücretsiz kargo yazısı olmasına dikkat edin. Bazen ürünü çok ucuz kargosunu fazla yapabiliyorlar.

   * Ebay'de genellikle aldığınız ürünün Tl ye çevrilmiş halini görebiliyorsunuz. Çoğu sitede maalesef bu yok. Ayrıca Türkçe dil seçeneği ile ürünlerin Türkçe'ye çevirilmiş halleri oluyor.

   *Benim aldığım ürün $7,58 = 19,51 tl tuttu. 7 parça fırça setine bu kadar bir tutar ödemiş oldum. Ki Türkiye'de bu fiyata güzel fırça seti bulmak neredeyse imkansız.

   *Style Master markası Sigma'nın çakması olarak biliniyor. Fırçanın kılları , yumuşak ve sentetik.


 
 
*Satıcı kişi jest olsun diye sanırım , fondöten/ pudra süngeri koymuş. Çok iyi bir şey değil ama en azından düşünüp de koyması hoşuma gitti :)
 
 
Ürünümün paketlemesine bir bakalım ;
 
 
 
*Satıcımın ismi Rebecca.
*Ürünleri Hongkong'dan göndermiş.
 
 
 
*Paketin üzerinde ödenilen tutar $10 yazıyor. Fakat ben ürünlere $7,58 ödedim. Neden böyle bir şey yazmışlar anlamadım.
Ben herhangi bir not düşmememe rağmen  sıkıntı olmaması , gümrüğe takılmaması için Gift yazmışlar.
 
 
 
*Paketin iç kısmında bu şekilde baloncuklu koruması vardı. Herhangi bir çarpma , ezilmeye karşı korumak için.
Ayrıca fırça setinde de poşet vardı.
 
 
*Fırçaların Nasıl göründüğüne yakından bir bakalım ;
 
 
 
*Fırça setinin kendi çantası var. Tatillerde yanınızda rahatça taşıyabilmeniz için.
 
* Ürünün Kodu : 131461797762
 
*Her fırçanın koruyucu poşeti var.
 
*Sette 3 adet yüz fırçası , 4 adet de göz fırçası bulunuyor.
 
*Ürünlerde değişik bir koku var. İnternette okuduğum yorumlarda çoğu kişi bu durumdan bahsetmiş.  Ama yıkanınca kokusu geçiyormuş.
 
* Fırçanın saplarında farklı renk seçenekleri mevcut. İstediğinizi seçebiliyorsunuz.
 
* Satıcımın Hesabı : mrprince555
-  %99,1 pozitif geri dönüş almış.
- Puanlaması 5 Yıldızlı.
 
Sizlere benimde alışveriş yaptığım sitelerin linklerini veriyorum :
 
- Ebay
 
 
 
 
 
( Yazıların üstlerine tıklayarak sitelere bakabilirsiniz. )
 
Umarım yurtdışı alışverişi hakkında yardımcı olabilmişimdir :)
 
 
Sevgilerr...

1 yorum:

  1. Fırçalar çok hoş duruyor aslında, kokularıda yıkanınca geçiyorsa kılda dökmüyorsa ne ala, tadından yenmez hatta :) Bazen o kadar çok para verip aldığımız fırçaların tüy dökmesi insanın canını çok sıkıyor çünkü. Ben de en kısa zaman da bundan temin etmek istiyorum bakalım :) Güle güle kullan :)

    YanıtlaSil